Każda forma reklamy przynosi firmie duże korzyści. Zazwyczaj aby firma była rozpoznawalna należy zainwestować niemałe kwoty pieniędzy w marketing i reklamę. Czasem zdarza się jednak tak, że firma zostaje rozreklamowana zupełnie przez przypadek. Jednak zdarza się to niezwykle rzadko. Firmę można rozreklamować w przeróżny sposób. Reklama może być umieszczona w mediach takich jak telewizja, radio czy Internet.
Można zainwestować w reklamę zamieszczoną w prasie. Najdroższą, jednak najskuteczniejszą reklamą jest ta umieszczona w telewizji. Trafia ona do największej grupy odbiorców. To, do kogo reklama jest zaadresowana, zależy od produktu, który jest reklamowany. Jeżeli przykładowo reklama jest stworzona dla potrzeb serii kosmetyków dla kobiet to najlepszym czasem na jej emisje jest zazwyczaj czas emisji programów kobiecych. Jeżeli jednak reklama dotyczy gier komputerowych, po powinna być emitowana w godzinach wieczornych, kiedy przed telewizorem zasiada młodzież i dorośli do około czterdziestu lat.
Popularna jest również forma reklamy w prasie. Jest to o wiele tańsze rozwiązanie niż reklama telewizyjna. Aby umieścić reklamę we właściwym rodzaju pracy należy zastanowić się jaki produkt ma być reklamowany. Jeżeli jest to na przykład odzież, to warto aby reklama była umieszczona w magazynach dla kobiet. Inną formą reklamy papierowej są ulotki. Są to celowo produkowane informacje o danym produkcie w formie papierowej. Ulotki mogą być dystrybuowane w przeróżny sposób. Mogą być dołączone do czasopism. W ten sposób mamy pewność, że trafią do wybranej grupy klientów. Mogą być rozdawane na ulicy lub wrzucane do skrzynek pocztowych. W ten sposób ulotki docierają w miarę szybko do klienta i koszt ich rozniesienia nie jest duży ale nie mamy pewności do jakiej grupy klientów reklama trafi.
W ostatnim czasie dość popularną formą reklamy stał się marketing na słodyczach. Słodycze czy czekoladki reklamowe – nie jest to zbyt wygórowany koszt reklamy. Słodkie upominki jako forma marketingu może trafić do szerokiej grupy wybranych osób. Cukierki z nadrukiem logo mogą być rozdawane klientom odwiedzającym firmę. Ta forma reklamy jest w ostatnim czasie bardzo często spotykana w salonach kosmetycznych i salonach fryzjerskich.